آثار و منابع علمی مدیریت اسلامی

مدیریت و رهبری در اسلام شهید مطهری

پرداختن به مدیریت اسلامی به مثابه یک مکتب مهمترین گام در ایجاد علم مدیریت انسجامی به صورت یک پارادایم منسجم است. در این میان استاد شهید مرتضی مطهری، نقشی ویژه داشته اند. طرح مدیریت اسلامی به مثابه یک نظام کلی و منسجم که غایتی جالب و جذاب نیز دارد از جهات متعددی می تواند برای پاگیری علم مدیریت اسلامی مفید باشد. این غایت جالب و جذاب چیزی بجز رشد نیست.

مدیریت از منظر شهید مطهری

شهید مطهری از نویسندگان پیشگام آثار علمی مدیریت اسلامی بوده است. می دانیم پرداختن به مدیریت اسلامی به مثابه یک مکتب مهمترین گام در ایجاد علم مدیریت انسجامی به صورت یک پارادایم منسجم است. در این میان استاد شهید مرتضی مطهری، نقشی ویژه داشته اند. طرح مدیریت اسلامی به مثابه یک نظام کلی و منسجم که غایتی جالب و جذاب نیز دارد از جهات متعددی می تواند برای پاگیری علم مدیریت اسلامی مفید باشد. این غایت جالب و جذاب چیزی بجز رشد نیست.
مهمترین نوشته های ایشان در رابطه با مدیریت در کتاب امداد های غیبی در زندگی بشر قرار دارد. در این کتاب دو عنوان مدیریت و رهبری در اسلام و رشد اسلامی به طور خاص به موضوع مدیریت می پردازد.
برای فهم مدیریت از منظر شهید مطهری باید به نظریه رشد اسلامی توجه کرد. در کوتاه ترین سخن، نظریه رشد اسلامی را می توان به عنوان مبنایی برای مدیریت اسلامی در نظر گرفت.

 

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker