آثار و منابع علمی مدیریت اسلامیکتاب

کتاب مدیریت اسلامی نوشته حسن نبوی

مدیریت اسلامی نوشته حسن نبوی

کتاب مدیریت اسلامی نوشته حسن نبوی از کتابهای پرفروش و مورد توجه مدیریت اسلامی است. نکته قابل توجه در رابطه با این کتاب این است که با وجود اینکه این اثر کمتر به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است اما به نوبه خود طیف دیگری از خوانندگان را به خود جلب کرده است. نبوی در این کتاب با محوریت عناوین سرفصل های کتاب های عمومی مدیریت متداول (به عنوان نمونه کتابهای مشهور مبانی مدیریت و سازمان) تلاش کرده است تا مباحث مرتبط با اندیشه اسلامی را در هر یک از این سرفصلها بگنجاند. از این رو عناوین «حکومت و مدیریت اسلامی»، «برنامه ریزی و ارکان آن»، «سازماندهی»، «رهبری»، «انگیزش»، «کنترل»، «پیگیری»،«تصمیم گیری»، «سلوک در مدیریت»، «لغزشگاه ها» از مباحث این کتاب به شمار میرود.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این کتاب این است که در خلال متون نویسنده به کرات مباحث مربوط به حکومت و سیاست اسلامی را با مباحث مدیریت اسلامی ترکیب کرده است. این مسئله از یکسو میتواند برای مخاطب عمومی مفید و جالب توجه باشد هر چند از سوی دیگر برای مخاطب تخصصی و مدیریتی به معنای خارج شدن از محدوده بحث است.

به هر روی چنین آثاری در معرفی و طرح عمومی بحث مدیریت اسلامی بیش از آثار تخصصی تر اثرگذارند. از این رو تصویر عمومی مدیریت اسلامی لااقل در عرصه ادبیات مرتبط با این عرصه علمی متاثر از چنین آثاری است. بنابرین ضرورت دارد علاقمندان و متخصصان این عرصه علمی با ملاحظه دقیق این قبیل آثار به هر نحو به افزایش کیفیت و غنای آن کمک کنند.

برای تهیه این کتاب میتوانید به وبگاه ناشر مراجعه کنید.

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker