کتاب

کتاب مدیریت امام خمینی ره

مدیریت امام خمینی به گونه ای بود که ایشان حتی دوره بعد از خود را نیز مدیریت فرمودند و جریان ساز تاریخ شدند. مصداق بارز این مدیریت آینده، اصلاح و تغییر قانون اساسی بود و ایشان در طول زندگی و رهبری خود نشان داد که می‌توان با شیوه اسلامی هم مدیریت کرد.

کتاب مدیریت امام خمینی 

کتاب مدیریت امام خمینی که توسط سید صمصام الدین قوامی نگاشته شده است در شش بخش مختلف شش روش مدیریتی امام خمینی ره را مورد بررسی قرار داده است. در خلال این فصول مباحثی چون صبر، امید و قاطعیت، شجاعت و درایت، بصیرت و یقین و جایگاه هر یک از اینها در اندیشه امام خمینی مورد بررسی قرار گرفته است. 

در رابطه با سبک مدیریت و رهبری امام خمینی آمده است: 

امام خميني ( ره ) با استناد به ساده زيستي حضرت امير ( ع ) و رفتار وي با افراد تحت امر خود او را بعنوان الگوي رفتاري معرفي و مي فرمايد :

« جشن براي آني بايد بگيرند که وقتي احتمال اين را مي دهد که در آخر مملکت گرسنه اي باشد به خودش گرسنگي مي‌دهد . کسي که کنار مسجد ، دارالاماره اش و دکه القضاه او ، همين مسجد کوفه ، يک گوشه اي از مسجد کوفه ، دکه القضاه او در آن هست و روي زمين مي نشيند و ياکل کما ياکل العبيد و يمشي کما يمشي العبيد. وقتي هم پيراهن گيرش مي آيد ، پيراهن نو را به قنبر مي دهد ، پيراهن کهنه خودش را برمي دارد و آستينش هم که بلند است پاره مي کند همان طور مي پوشد و مي رود خطبه مي خواند ، يک مملکتي هم دارد که ده مقابل مملکت ايران است .»

نویسنده این اثر طی سخنانی در رابطه با این کتاب اظهار کرد: بهترین نوع مدیریت از دید علامه مطهری مدیریت در عاشورا است که خود یک مکتب مدیریتی بوده و همین برای نجات بشیریت کافی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز از سلاله پاک همین امامان معصوم است، گفت: ایشان بنیانگذار انقلاب اسلامی است که در اواخر قرن بیستم روح آن قرن شده و توانست آن قرن مرده را زنده کند.

سید صمام الدین قوامی در سخنان خود تصریح کرد: امام خمینی(ره) الگوی مدیریت است و شایسته نیست که این شیوه مدیریت و این الگو به جوامع معرفی نشود.

وی با اشاره به اینکه این جهان محتاج و گرفتار که به مدیریت‌های زمینی و بسته دل خوش کرده است باید با فرمول‌های مدیریتی وحیانی آشنا شود، افزود: ما گوهری داریم که باید از شیوه مدیریتش الگو بگیریم و به جهان بشناسانیم.

حجت الاسلام قوامی از تدوین کتاب مدیریت مقام معظم رهبری نیز خبر داد و عنوان کرد: این دو کتاب مدیریت مانند شمس و قمر تکمیل کننده هم خواهند بود و می‌شود از آنها کمال بهره را گرفت. 

 

اینجا محل تبلیغات شماست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker