بهترین‌ها

10 فیلم برتر درباره کارآفرینی

اگر می خواهید کارآفرین شوید واجب است این ده فیلم را ببینید:

اگر می خواهید کارآفرین شوید، تماشای این ۱۰ فیلم به شما توصیه می شود

سینما هیچ گاه صرف تفریح و سرگرمی نبوده است. چشمان تیزبین سینما را نه به عنوان تفریح بلکه به عنوان آموزش پنهان می نگرند. فیلم‌های سینمایی بسیاری در جهان ساخته می‌شوند که هر کدام اهداف و موضوعات مختلفی را دنبال می‌کنند. در این میان بعضی از فیلم‌ها علاوه بر عموم مردم مخاطبان خاص خود را نیز دارند. فیلم‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، از جمله فیلم‌هایی هستند که بسیاری از مربیان کسب و کار و منتقدان تماشای آن را به افراد کارآفرین پیشنهاد می‌کنند.

در واقع، هرکدام از این فیلم‌ها درس‌های بزرگی برای تمام افراد به ویژه استارتاپ ها، مدیران کسب و کارها و کارآفرینان دارند.

10 فیلم برتر درباره کارآفرینی

1. پدر خوانده
پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید
یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های جهان که شاید بسیاری از افراد آن را تماشا کرده باشند این فیلم درباره رشد یک کسب وکار کوچک خانوادگی است که تبدیل به یک باند بزرگ خلافکاری می‌شود. پدرخوانده درس‌های زیادی برای کارآفرینان دارد در این فیلم تشکیل و توسعه کسب و کارهای خانوادگی و هم چنین بقا و توسعه یک کسب و کار را می‌آموزید.

2. گلن‌گری گلن‌راس
دروغ، تقلب و دزدی در یک روز کاری
نام فیلم شاید کمی عجیب و ناآشنا باشد اما این فیلم را هر کارآفرین باید تماشا کند. داستان این فیلم درباره یک مدیر شرکت مشاوره املاک است که برای نجات شرکتش از ورشکستگی میان 4 کارمند برترش یک مسابقه ترتیب می‌دهد که نفر اول یک خودروی لوکس، نفر دوم یک چاقوی استیک بری و نفر سوم و چهارم اخراج می‌شوند. در این فیلم می‌توانید درس‌های مدیریتی بسیاری را بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه از یک بحران فرصت بسازید.

3. وال استریت
هر آرزویی بهای خودش را دارد
فیلم وال استریت درباره کارآفرین جوانی است که در بورس سهام دار است و رویاهای زیادی در زمینه اقتصاد در سر دارد. این کارآفرین جوان در مسیر اقتصادی و کار خود با دو راهی روبه رو می‌شود که باید میان اخلاق و موفقیت یکی را انتخاب کند. این فیلم به طور دقیقی زندگی و شرایط سخت کارآفرینان جوان را نشان می‌دهد. تماشای این فیلم می‌تواند به هر کارآفرینی برای تصمیم‌های آینده‌اش کمک کند.

4. بازی
بازی هیچ قانونی ندارد
بازی فیلمی جذاب و در عین حال آموزنده برای کارآفرینان است این فیلم محصول سال 1997 بوده و داستان زندگی یک بانکدار ثروتمند اهل سانفرانسیسکو است که زندگی خصوصیش تحت تأثیر شغلش قرار گرفته و مشکلاتی را برای او به وجود آورده است اما با هدیه یک بازی از طرف برادرش زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. این فیلم به آن دسته از کارآفرینانی که زندگی شخصی‌شان تحت تأثیر شغلشان قرار گرفته به شدت پیشنهاد می‌شود.

5. اتاق دیگ بخار
حرکت، هیجان خلق می‌کند
این فیلم برخلاف نامش هیچ ارتباطی با صنعت ندارد و داستان جوان کارگزار بورس است که با ورود به بورس به موفقیت‌های اقتصادی چشمگیری دست می‌یابد و با پاردوکس های اخلاقی متعددی روبه رو می‌شود. افراد کارآفرین با تماشای این فیلم می‌توانند نکات بسیاری برای موفقیت‌های مالی بیاموزند.

6. جری مگوایر
بقیه عمرش اکنون شروع می‌شود
داستان فیلم جری مگوایر درباره مردی است که در زندگی‌اش همه چیز دارد از خانواده گرفته تا ثروت وموفقیت کاری. این فرد موفق طی اتفاقی از کارش اخراج می‌شود و تنها یکی از دوستانش برای او باقی می‌ماند او پس از این اتفاق تلاش می‌کند که همه چیز را از صفر شروع کند و به موفقیتی بیش از گذشته دست یابد. داستان این فیلم قطعاً دلیل تماشای آن را فاش کرده است تلاش مستمر و روحیه قوی شخصیت اصلی برای کارآفرینانی که در کار خود دچار مشکلات شده و یا شکست‌هایی روبه رو شده‌اند الهام بخش خواهد بود.

7. تعویض جاها
دو فرد غریبه را پیدا کنید که یکی ثروتمند و دیگر فقیر باشد؛ حال، جای این دو را عوض کنید و به تماشا بنشینید
تصور کنید جای یک فرد ثروتمند و فردی فقیر عوض شود چه اتفاقاتی می افتد؟ این تمام داستانی است که در فیلم تعویض جاها با آن روبه رو هستید. اتفاقاتی که این تغییر در محیط کار و حریم شخصی افراد رقم می زند نکات جالبی دارد که تماشای آن را هم لذت بخش و هم آموزنده می‌کند.

8. محیط اداره
کار توان انسان را می‌بلعد
تصور کنید برای کاهش استرستان به یک روان شناس مراجعه می‌کنید و او هم با با تکنیک هیپنوتیزم سعی می‌کند تا شخصیت شما را تغییر دهد اما در میان هیپنوتیزم از دنیا می‌رود چه اتقاقی برای شما می افتد؟ این خلاصه‌ای از فیلم محیط کار است، فیلمی کمدی که شما را با تغییر رویکرد شخصیت اصلی در محیط کار و در برخورد با مدیران خود نشان می‌دهد. این فیلم پایان بندی جالب و دور از انتظاری دارد.

9. جوی

یک کارآفرین واقعی را ببینید.

با این فیلم متوجه میشوید که چگونه حتی می توانید از طی کشیدن هم ایده های بزرگ و چند میلیاردی کارآفرینی بسازید. یک مادر خانه دار که زندگی شلوغ و خسته کننده‌ای دارد و بازیگر محبوب و توانمند جنیفر لارنس نقش آن را ایفا می‌کند، تصمیم میگیرد یک تغییر اساسی به زندگی خود دهد. او فقط یک ویژگی مهم دارد: تسلیم نمی‌شود.

10. کارآموز

تعارض میان زندگی شخصی و زندگی کاری همیشه یک جنجال است، اما در یک استارت آپ این جنجال بسیار فاجعه آمیز تر است. البته در این فیلم در کنار این تعارض مهم، به تعارض دیگری هم پرداخته میشود، تعارض میان نسل ها و فوایدی که تبدیل این تعارض به همکاری می تواند در پی داشته باشد.

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker