استراتژی اسلامی

استراتژی والیبال

استراتژی فوتبالی یا والیبالی

🎯در دنیای کسب و کار، بازی فوتبال را دوست دارید یا والیبال؟

دراین متن قصد داریم با نگاهی استعاری دو درس از دنیای ورزش برای مدیریت استراتژیک داشته باشیم

📌عده ای از شرکتها دوست دارند که همیشه با رقبا درگیر شده و آنها را پشت سر گذاشته و به اهداف شان برسند و از برخورد و اصطکاک با رقبا لذت می برند؛ بعنوان مثال اگر رقیبشان محصول جدیدی به بازار عرضه کند ، این دسته از شرکتها تلاش می کنند که به نوعی جواب این معرفی محصول از سوی رقیب را داده و محصولی با همان ماهیت و کارکرد ، تولید و سریعا به بازار عرضه کنند؛
📌و اما عده ای دیگر از شرکتها هیچ علاقه ای به درگیری و چالش با رقبا ندارند و سعی می نمایند شرایطی را فراهم آورند که کمترین اصطکاک و برخورد را با محیط فعالیت رقبا داشته باشند؛ این دسته از شرکتها با تمرکز بر نقاط قوت داخلی شرکت خودشان سعی می کنند با رقبا به رقابت بپردازند و دوست دارند در فضایی بدور از برخورد های رقابتی، به رقابت با رقیب بپردازند؛

📝استراتژی شرکت شما فوتبالیست یا والیبالی؟

📍اگر از دسته اول هستید، پس به استراتژی فوتبالی در عرصه کسب و کار علاقه دارید
و
📍اگر از دسته دوم هستید، پس به استراتژی والیبالی در عرصه کسب و کار علاقه دارید.

استراتژی والیبالی ارتباط زیادی با اقتصاد مقاومتی و رویکرد منبع محور به استراتژی دارد.

#ادامه_دارد

 

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker