آثار و منابع علمی مدیریت اسلامیکتاب

مدیریت اسلامی از منظر آیت الله مکارم شیرازی

تا کنون کتب متعددی در رابطه با مدیریت اسلامی نگاشته شده است. اما کتاب مدیریت و فرماندهی آیت الله مکارم در این میان کتابی خاص است. مدیریت اسلامی از منظر آیت الله مکارم شیرازی در کتاب ایشان با عنوان مدیریت و فرماندهی در اسلام مطرح شده است.
باید افزود از یک سو نویسنده این کتاب برخلاف بسیاری از دیگر کتابهای مدیریت اسلامی یک مجتهد و اسلام شناس بوده و از سوی دیگر، این کتاب به هیچ عنوان مقلدانه از مدیریت متداول غربی نیست.
از نکات قابل توجه در این کتاب، انسجام محتوایی موجود در آن است. نویسنده در این کتاب مدیریت اسلامی را نیز مانند سایر ابعاد اسلام با ریشه توحید دانسته و از دو بعد مختلف نشات گرفته از آن معرفی می کند. در این کتاب از یک سو، مدیریت و ربوبیت خداوند رحمان به عنوان الگویی برای مدیریت معرفی شده است و از سوی دیگر، مسئله ولایت و اختیارات مدیران در سطوح مختلف را در راستای توحید معرفی می کنند.
یکی از مهمترین نکات اجرایی و عملیاتی مطرح شده در این کتاب مبحث مدیریت پسماند است. نویسنده در این رابطه به نظام گردش و چرخه های مختلف موجود در طبیعت اشاره کرده است. نویسنده در ادامه پیشنهاد داده است، که کارخانجات صنعتی نیز با الگوبرداری از نظام خلقت باید پسماند و ضایعات خود را به حداقل برسانند.
در ادامه امکان دانلود کتاب مدیریت و فرماندهی در اسلام آیت الله مکارم قرار داده شده است.

دانلود کتاب مدیریت و فرماندهی در اسلام؛ آیت الله مکارم

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker