معماری
بازاریابی شخصی

بازاریابی شخصی: قسمت اول

بازاریابی شخصی از عرصه‌های چالش برانگیز در علم مدیریت است. نظریه پردازان مدیریت اسلامی اغلب این عرصه را مخالف با مدیریت اسلامی دانسته و برای این موضع خود به آموزه‌هایی چون قبح ریا و حب‌النفس اشاره می‌کنند. اما مطابق منظر اصیل مدیریت اسلامی باید گفت که مدیریت اسلامی در عرصه‌ی بازاریابی شخصی نیز آموزه‌های کاربردی و موثری دارد و این عرصه به شکل خاص مورد نظر ما؛ هیچ اختلافی با اسلام ندارد.

در ادامه براساس راهکار مبناگرایی؛ و رسیدن از میوه به ریشه به چند آموزه‌ی کاربردی در رابطه با بازاریابی شخصی اشاره می‌کنیم. در نوشته‌های بعدی چرایی تطابق و هماهنگی مدیریت اسلامی با بازاریابی شخصی را تبیین خواهیم کرد.

بازاریابی شخصی با افزایش اعتبار شخصی

یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی شخصی افزایش اعتبار شخصی است.

در واقع می‌توان گفت که بازاریابی شخصی بدون داشتن اعتبار شخصی ممکن نیست. برای اینکه بتوانیم در ابعاد مختلف بازاریابی شخصی انجام دهیم؛ باید یک آموزه مهم را در نظر داشته باشیم:

🔰 اعتبار شخصی خود را افزایش دهید

راه های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؛ اگر قصد تقویت ویژگی های شخصیتی خود را دارید، پیشنهاد می کنیم بیشتر روی مشخصاتی که منجر به «معتبر» شدنتان می شوند تمرکز کنید. در واقع اعتبار سطح بالاتری از موفقیت است که در آن، دیگران شما را به چشم یک انسان قابل اطمینان و تصمیم گیرنده می بینند. معتبر بودن به کسانی که با شما ارتباط دارند این اجازه را می دهد که روی شما حساب کنند، به شما اعتماد کنند، با شما داد و ستد کنند و خود را با شما تطبیق دهند.

اعتبار داشتن به معنای توانایی پرورش قابلیت های خاصی است که از نقش، سازمان و صنعتی که در آن فعالیت می کنید مستقل هستند. اگر علاقه مند به افزایش اعتبار شخصیتی و تبدیل شدن به یک انسان معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم نکات زیر را در زندگی خود به کار بگیرید:

✖️ برای به دست آورد اعتبار ابتدا باید اعتماد سازی کنید. اگر دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند، با شما کار خواهند کرد. به یاد داشته باشید که مورد اعتماد بودن بسیار مهم تر از داشتن یک حساب بانکی پر و پیمان است.

✖️ در زمینه کاری خود خبره شوید؛ در حدی که بتوانید شرایط موجود را تحلیل کرده و راهکارهای مختلفی ارائه دهید. به توانایی های خود اطمینان کنید تا دیگران نیز بتوانند روی شما حساب کنند.

✖️ پندار، گفتار و کردار شما باید ثبات داشته باشند. کارهایی که انجام می دهید، پیام هایی که مخابره می کنید و تفکراتی که دارید، باید همگی همسو بوده و در راستای کاری که می کنید قرار بگیرند. اعتبار زمانی به وجود می آید که همه چیز از درون به بیرون با ثبات باشد.

✖️معتبر بودن به معنی صداقت است. نیاز نیست تمام تفکرات خود را به زبان بیاورید اما گفته های شما باید پشتوانه کافی داشته و بدون نیت سوء مطرح شوند. صداقت نیازمند تعهد کافی و عزم راسخ در مسیر انجام کار است.

☘️ کاربردی ترین مقالات مدیریت اسلامی در ☘️

👇👇👇🏻👇🏿

سایت

و

کانال

مدیریت اسلامی.

درباره ی mahdiazizi

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس