آثار و منابع علمی مدیریت اسلامیپایان نامه

تبیین مبانی انسان شناختی مدیریت منابع انسانی اسلامی

چگونه مدیریت اسلامی موضوع پایان نامه ما باشد

یکی از بهترین راه ها برای انتخاب موضوع مناسب پایان نامه مشاهده و بررسی پایان نامه های مشابه است. پایان نامه ها به عنوان نتیجه فرایند چندین ساله آموزش و پژوهش یک دانشجو می توانند منابعی غنی برای شناسایی مرزهای دانش در هر رشته علمی باشند. لذا علاقه مندان به مدیریت اسلامی با بررسی پایان نامه های این عرصه می توانند با مرزهای این رشته علمی آشنا شده و موضوع پایان نامه خود را نیز در همین زمینه انتخاب کنند. 

در ادامه پایان نامه «  تبیین مبانی انسان شناختی مدیریت منابع انسانی اسلامی با تاکید بر نظرات علامه طباطبایی (ره) » نوشته آقای احسان رحیمی ارائه شده است.

در پایان به انتقادات وارد بر این پایان نامه و ضعف هایی که باعث شده است نتوان این پایان نامه را یک اثر اصیل در زمینه مدیریت اسلامی دانست نیز مورد اشاره قرار گرفته اند.

انسان شناسی در مدیریت منابع انسانی

هر مکتبی بر یکسری از مبانی قریب و بعید، پایه گذاری شده است. این مبانی شامل هستی شناسی، معرفت-شناسی، انسان¬شناسی و روش شناسی است. در این نوشتار ما قصد داریم با رویکردی مبناگرایانه به انسان شناسی در مدیریت منابع انسانی بپردازیم. بدیهی است که ابتنای نظریات علوم انسانی بر این مبانی، ما را ناگزیر میکند که در تولید علوم انسانی اسلامی، به ویژه مدیریت، تدقیق بیشتری حول این مبانی انجام دهیم.
اثری که امروز میخواهیم معرفی کنیم، در راستای بازپروری مبنای انسان شناسی از منظر اسلامی و تطابق آن با مبانی انسان شناسانه غربی در حوزه مدیریت منابع انسانی، حرکت کرده است. پایان نامه
✅” تبیین مبانی انسان شناختی مدیریت منابع انسانی اسلامی با تاکید بر نظرات علامه طباطبایی (ره) ” که توسط آقای احسان رحیمی ، با راهنمایی دکتر اسدالله گنجعلی نگاشته شده، سعی کرده ابتدا با استخراج گزاره های مبنایی انسان شناسانه مدیریت منابع انسانی غربی، این خوانش از مدیریت و انسان را به خوبی بشناسد و سپس با تقابل آن با مبانی فکری استاد بزرگوار علامه طباطبایی (ره) در مورد انسان که در قالب دو زاویه “ماهوی” و “وجودی” تدوین شده است، به نقد دیدگاه غربی بپردازد.
در انتها با ترسیم شبکه مضامین حاصله ،گزاره های استنباط شده از اندیشه های علامه طباطبایی (ره) در چهار دسته با گزاره های استنباط شده از متون مدیریت منابع انسانی نسبت سنجی شده است که عبارتند از: 1- گزاره های تاسیسی بدیع 2-گزاره های تایید کننده 3- گزارههای تاسیسی متضاد 4- گزاره های تکمیل کننده. یافته های این پژوهش نشان میدهد که از منظر انسان شناسی علامه (ره) میتوان سطح نگاه به انسان را از مادی به معنوی از طریق دو بعد وجودی و ماهوی تغییر داد. گفتنی است این تحلیل دارای قابلیت ممتازی جهت ارتقای نظامهای مدیریت منابع انسانی رایج میباشند.

خلاصه اطلاعات پایان نامه

عنوان: تبیین مبانی انسان شناختی مدیریت منابع انسانی اسلامی با تاکید بر نظرات علامه طباطبایی (ره)

 استاد راهنما: دکتر اسدالله گنجعلی

موضوع: مدیریت اسلامی / مدیریت منابع انسانی

دانشگاه: دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده: احسان رحیمی

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker