رفتار سازمانی اسلامیکتاب

کتاب رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی

کتاب رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی نوشته جناب آقای عباس شفیعی و به طبع انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می باشد. نویسنده در مجموعه ای از آثار در رابطه با رفتار سازمانی در سه سطح فرد سازمان و گروه به مسئله رفتار سازانی پرداخته است.

خلاصه کتاب رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی

در سطح گروه نویسنده به طور کلی بیان کرده است که مطالعه رفتار سازماني در سطح گروهي با توجه به رويکرد اسلامي در چهار بخش کلي انجام شده است:
در بخش رفتار گروه، بررسي هاي انجام شده شامل ديدگاه‌هاي علمي و اسلامي راجع به شکل گيري گروه و کارکردهاي آن، انواع گروه‌ها، پويايي گروهي و تحليل مؤلفه¬هاي آن، تصميم گيري گروهي و چگونگي آن در عصر رسول خدا(ص) و متغيرهاي ساختاري است.
در بخش ارتباطات سازماني، الگوهاي ارتباطات انساني در اسلام و شيوه‌هاي ارتباطي آن مطرح و انواع ارتباطات در گزاره¬هاي اسلامي و ارتباطات سازماني بررسي شده است، همچنين مدل اسلامي مربوط به آن تدوين شده است.
در بحث قدرت، کلياتي درباره مفهوم قدرت و دو نوع عمده آن؛ يعني قدرت سازماني و شخصي طرح گرديده و قدرت اخلاقي به عنوان قدرت برتر و مورد تأکيد معصومين(ع) معرفي شده است. مؤلفه هاي مهم اين قدرت تقوا و پرهيزگاري، رفق و مدارا، محبت و الفت، دفع بدي با خوبي و سعه صدر است.
در بخش تعارض، تحليلهايي درباره اختلاف نظر، تعارض رفتاري، تضاد و رقابت انجام پذيرفته و رهيافتهاي اسلامي ناظر به هر کدام بررسي شده است (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه).

دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد موضوع رفتار سازمانی از منظر اسلام را آقای شفیعی به صورت تفصیلی و در قالب سه جلد مجزا تبیین کرده اند. اما خوش بختانه خلاصه ای معتبر از این کتاب ها نیز وجود دارد. این خلاصه توسط خود نویسنده کتاب نوشته شده است و لذا در اوج اعتبار می باشد. در ادامه می توانید این خلاصه بسیار عالی را دانلود کنید.

 

کلیدواژه
اینجا محل تبلیغات شماست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker